Rökning

Jag har många gånger känt att jag ska sluta röka, jag har även gett det en del försök, en gång höll jag uppe i typ 3 månader kanske, sen föll jag dit på det igen, nån gång rökte jag bara på fester, tillslut var hela livet en fest bara för att jag skulle kunna få röka.

Nu senaste månaderna har jag verkligen känt att jag egentligen inte vill röka. Jag känner hur dumt det är, å att kroppen tar stryk av det, jag vet vilka hemska sjukdommar jag kan få av det.
Om jag nån gång senare i livet ska skaffa barn så vill jag inte heller röka, å då kan det ju va bra att sluta innan dess...

Trots alla dessa jätte starka argument så är det ändå jätte svårt att sluta...VARFÖR?

Min kropp å mestadels av min hjärna säger FIMPA, medans en liten liten del av hjärnan(?) säger att jag ska fortsätta.
Hur kan den lilla delen va så jävla stark???

Jag ger det iallafall ett försök nu igen. Håller tummarna för att jag ska klara av det.


Kommentarer
Postat av: My

Jag ska hålla tummarna för dig. Du fixar det!

2009-09-29 @ 12:43:55
URL: http://mysamuelsen.blogg.se/
Postat av: Issa

Du fixar det här, du är stark!

2009-09-29 @ 13:43:22
Postat av: Sandra

jag ska försöka iallafall=) tack för erat stöd =)

2009-09-29 @ 14:03:00
URL: http://xayide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0