Tyskland

blev en oplanerad resa till tyskland igår. kom på sent på lördagseftermiddagen att vi kunde åka dit så vi åt lite å åkte å handlade lite vi kunde  behöva ha med, sen åkte vi till gissebo för att få några få timmars sömn (räkna 4) och byta bil med mor å far, Deras bil har lite mer lastutrymme=)
Så vid 2:00 åkte vi från Gissebo vid 9:30 var vi i Tyskland och sen var vi hemma igen 22:00, under den tiden han vi se ett vildsvin, massa rådjur å andra djur längs vägkanten, handla massa sprit å öl, äta ett antal gånger, bevittna en mindre krasch på 110 väg, åka färja 4 gånger =)

Räknade lite på vad saker å ting kostar att åka dit, Jag köpte 15 plattor öl, som kostade lite olika, å snittpriset blev då 87 kr/plattan om man räknar att euron står i 12 kr.
Resan kostade ca 2000 kr med bensin och färjor för två personer. om jag då skulle lägga min 1000 kr för resan i priset på min öl tex (bara för att se om man tjänar på att åka) så skulle min plattor kosta ca 150 kr stycket, vilket fortfarande  e 100 kr billigare än på bolaget=) å då har jag även  köpt sprit för 50 kr / 0,70 l,  så jaaa även att det har blivit dyrare att handla i tyskland så tjänar man fortfande på det =)

Nä nu behöver jag nog åka hem en sväng å äta, sitter hos  Annas katter nu å har även varit hos Beccas katter, men nu e jag hungrig =)

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0